EDUCACIÓ EMOCIONAL: " EL MONSTRE DE COLORS"

En general la nostra educació ha estat basada en un model de la raó on les emocions eren qualificades com la part irracional, aquella que ens despista i no ens ajuda a aconseguir els nostres objectius.  Actualment sabem que les emocions ens són de gran utilitat per entendre què passa en el nostre pensament i al nostre entorn i també són útils per guiar-nos en el nostre comportament, sempre i quan actuem amb intel·ligència emocional (habilitat de gestionar bé les nostres emocions).
Tot i que ja s’està treballant  la gestió de les emocions de manera transversal des del inici  del curs en diferents situacions que sorgeixen al llarg del dia, durant aquesttrimestre  farem especial èmfasi desenvolupant diferents activitats que els ajudaran a:
  • Conèixer les cinc emocions bàsiques: alegria, tristesa, por, calma i ràbia   ( o enuig)
  • Reconèixer els propis estats afectius i els dels altres
  • Ser capaç de verbalitzar els estats afectius
  • Afavorir l’autoconeixement i l’autoestima dels nens
  • Potenciar l’autonomia
  • Millorar les relacions socials
Aquesta setmana hem començat a la classe el treball de les emocions amb el conte " El monstre de colors", el conte els ha agradat molt, però el que més els ha agradat a les girafes és la visita del monstre dintre d'una caixa sorpesa, tots i totes volien agafar-lo, donar-li abraçades i besets i l'hem ajudat a ficar cadasquna de les emocions al seu pot. Benvingut a la classe de les girafes monstre de colors!!!
Ací us deixe un video conte del "monstre de colors" i les fotos de la visita del monstre a la classe de les girafes.







Comentaris

Publica un comentari a l'entrada